Naar San Simeon (Highway 1, vrijdag dag 16) - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu Naar San Simeon (Highway 1, vrijdag dag 16) - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu

Naar San Simeon (Highway 1, vrijdag dag 16)

Door: Raymond

09 Augustus 2019 | Verenigde Staten, San Simeon

We vertrekken na 3 dagen uit LA en gaan richting San Francisco.
Kay wil graag nog (even) langs het LAX, het internationale vliegveld van LA.
Het is er druk, er is politiecontrole als je de weg op wilt richting de terminals en het is ons niet duidelijk of we daar goed kunnen parkeren en of we ook wat uitzicht hebben. We rijden door en komen bij toeval uit bij een uitzichtspunt waar de inkomende vliegtuigen laag overvliegen voordat ze de landingsbaan raken. Niet veel verderop starten de vliegtuigen voor vertrek. Een mooi punt dat speciaal daarvoor is aangelegd. Het parkje heeft een verhoging.

Daarna rijden we via de 101 (druk!) en later ook via de highway 1 naar een plek vlak voor San Simeon, aan zee. Onderweg komen we langs Santa Barbara een mooie plaats. Als je rechts kijkt dan waan je je in Oostenrijk en als je links kijkt (voor ons dan) dan kijk je naar de zee met de palmbomen ervoor. Een aantal beroemdheden hebben hier een huis staan.
Verderop, voor San Simeon, staan een aantal motels bij elkaar en loop je daar vandaan zo naar de zee met zijn bijzondere kunstlijn. We hebben nu 420km gereden en waren hier in het ‘Motel 6’ om 17:00 uur. http://www.booking.com/Share-KpOVL4

Er staan hier wel 10 motels bij elkaar maar verder niets. Er is een restaurant bij het motel waar we hebben gegeten. Iets verderop liggen zeeolifanten aan het strand en dat is hier een bezienswaardigheid. Daar gaan we morgen even stoppen en bekijken.
Dat was dag 16.
(internet is traag hier: een aantal filmpjes komen later)