San Francisco zaterdag d3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu San Francisco zaterdag d3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu

San Francisco zaterdag d3

Door: Raymond

27 Juli 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Deze ochtend heb ik de huurauto van het vliegveld opgehaald. Dat duurde nog een uur om er te komen met het ov. Het is een KIA Sportage SF 2.0 geworden. Ruimte zat en je zit ook nog wat hoger.
Daarna hebben we een fiets gehuurd in Lombard Street. (8 euro per uur) en binnen 2 uur fietsten we zo de Golden Gate bridge over. Het waaide aardig en het was (natuurlijk) ook bewolkt op de brug. De wolken komen vanaf de oceaan aanwaaien, kunnen alleen makkelijk tussen de twee landeinden het binnenland in en lossen daarna op. Niet fraai voor de foto’s dus. Maar wel een geweldige ervaring. Het is superdruk met auto’s en fietsers (op een eigen rijbaan). Maar fietsers gaan wel op diezelfde baan heen en terug en op sommige plaatsen is het smal of moet er zonodig een foto genomen worden.
Verder hebben ze ook daar fanatieke wielrenners waar het onbegrip van afstraalt bij het krampachtig inhalen van enthousiaste maar ook instabiele fietsers.

De opvallende kleur van de brug is ‘internationaal oranje’, bedacht door de een van de architecten. Hierdoor zou de brug beter te zien zijn in de mist. Daarbij hoorden we ook regelmatig een harde misthoorn. Die hoorden we later ook nog in ons hotel.
Na het inleveren van de fietsen weer terug naar het hotel voor wat relaxtijd.

Vervolgens de auto gepakt en naar Twin Peaks gereden. Dit zijn 2 heuvels in het midden van SF van 281 meter hoog. Vandaaruit heb je een prachtig uitzicht over de stad. De oceaan aan de westkant heb ik niet goed kunnen zien doordat er ook andere heuvels en begroeiing aanwezig was. Met een slingerweg naar boven. Daar was het erg druk en je had geluk als je zomaar een plekje kon vinden. Vervolgens kun je lopend nog naar de top van de heuvel. Die ligt 30 meter hoger. Leuk weetje: de Spaanse veroveraar noemde deze heuvels ‘de 2 borsten van een Indiaanse’…

Het was al in de avond en we bezochten het lokale centrum voor wat boodschappen en een pizza. Daarna terug naar het Hotel en de dag was weer voorbij.