Yosemite National Park zondag (d4) - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu Yosemite National Park zondag (d4) - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park zondag (d4)

Door: Raymond

28 Juli 2019 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Het is zondag en we gaan na het ontbijt uitchecken. De auto opgehaald. Deze kan in het weekend gratis aan de straat geparkeerd worden. Ware het niet dat bijna elk huis een inpandige garage heeft en deze dus vrijgehouden moet worden. De overige schaarse plekken zijn al snel gevuld. Dus even zoeken naar een plek. Door de week mag een auto maar 2 uur achter elkaar op zo’n plek staan.

We gaan naar Yosemite. (305km/4uur). Ik moet er wel aan denken om de offline kaart van die dag/het gebied in google maps-app te downloaden. Werkt perfect. Een groot National Park dat lijkt op de alpen maar dan een stuk kleiner. We deden er langer over met een koffiestop in een aardig cowboydorpje en een wachtrij in het park richting Yosemite Valley village. Entree is 35 dollar per auto maar we kochten een jaarkaart voor alle parken in de US (80 dollar per auto).

Er zijn in het hele park, verdeeld over de verschillende dalen meer dan 220 wandelroutes bedacht. Er zijn diverse campsites waar je je tent kunt plaatsen. Ook zijn er eenvoudige kamers te huur. We spraken een Amerikaan die daar met zijn gezin 3 overnachtingen in zo’n kamer had geboekt en wat trails ging doen. Het was een grote gezellig boel. We hielden hebben een makkelijke wandeling naar de onderzijde van de Yosemity Fall gemaakt, net als veel anderen. Mooi om te zien en erg gezellig.

Na het avondeten zijn we een stuk terug gereden en toen naar het noorden door het Park heen. Daar rijd je dan over een pas. Prachtig stuk weg met diverse stops voor uitzicht over bergen en meren. Uiteindelijk reden we het park uit en gingen we richting het wintersportplaatsje Mammoth Lakes dat er in de zomer ook alleraardigst uitzag.
We kwamen vrij laat aan (21:00?) maar Kay kon nog even in het zwembad. Wat ze zelf overigens spa noemen. We hebben weinig echt gezien door er bijna niet te wandelen, maar we hebben, doordat we helemaal door het park gereden zijn, er een goede indruk van gekregen! Einde van dag 4.

• 02 Augustus 2019 - 17:25

Alie:

Prachtig en super om weer even terug te zijn 2 jaar later via jullie verhalen en foto's.
    Zijn jullie naar de bovenkant van de waterval gelopen? Het is daar nl prachtig en weinig mensen.

• 05 Augustus 2019 - 03:54

Hallo Alie, nee we zijn alleen naar de toeristische lage kant gelopen. We waren er redelijk laat in de middag en we zagen het niet zitten om de trail naar boven te lopen. Had natuurlijk wel gekund. We hadden ook al een wandeling vanaf de andere kant van de rivier waar we de auto neergezet hadden erop zitten.
    Achteraf hadden we hier 2 dagen (en het liefst een nacht of 2 in een lodge in het park zelf) moeten blijven. Zoveel te zien. Echt een wandelparadijs.