Las Vegas (dinsdag d6) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu Las Vegas (dinsdag d6) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu

Las Vegas (dinsdag d6)

Door: Raymond

30 Juli 2019 | Verenigde Staten, Las Vegas

What happens in Vegas, stays in Vegas.

Las Vegas (dinsdag dag 6)

Slogan
De slogan hierboven die jullie 2 dagen gezien hebben is een bekende en impliceert zoiets van dat je in Las Vegas dingen kunt doen die je thuis niet zou (kunnen) doen. Lang leve de vrijheid. Minder bekend is dat de slogan een product is van een reclamebureau uit 2003. In de film de ‘The Hangover’ zien we 4 mannen hun vrijgezellenweekend houden wat natuurlijk redelijk bizar verloopt, maar de waarheid is dat de inspiratie voor deze reclame komt van het waargebeurde verhaal van 2 huisvrouwen die elk jaar hun kleingeld apart legden en het hele jaar toeleefde naar de 4 dagen dat zij naar Las Vegas gingen (en niet naar de ‘kitsch and relaxation of the Wisconsin Dells’ zoals zij hun gezinnen vertelden). Deze reclame heeft de stad een enorme boost gegeven: dat jaar kende de stad een groei van 40 miljoen bezoekers.

Graceland Wedding Chapel
Vanaf 11:00 uur reden we in een uur naar Las Vegas. Niets bijzonders onderweg dan alleen maar een soort van woestijnvlakte met bergen in de verte en struikgewas. Omdat we pas om 16:00 uur konden inchecken zijn we eerst naar de Graceland Chapel gereden. Er zijn een aantal chapels waar je op een bijzondere en leuke wijze (snel) kunt trouwen, en je (schoon)ouders boos kunt maken, met of zonder Elvis en zijn liedjes. Alles heeft zijn prijs (vanaf 200 dollar en dan zingt Elvis 2 liedjes.) De Chapel ligt aan het eind (kilometers verderop) van de Las Vegas Boulevard. Je kunt er een straat achter parkeren. We gingen naar binnen en er was een familie zich aan het klaarmaken om te gaan trouwen. Karin vroeg de receptionist of we konden kijken. Maar dat kan dus niet. Het zijn privéceremonies. We waren vast niet de enige toeristen die dit vroegen. Ik vroeg aan de familie wie er ging trouwen en een man van middelbare leeftijd werd grijnzend aangewezen. ‘He will get married..…for the rest of his life’ (rolling eyes). We hebben hem veel geluk toegewenst. En buiten nog wat foto’s gemaakt.

Rick Harrison’s Gold en Silver Pawn Shop
Tot mijn grote verbazing en vreugde staat 2 gebouwen terug de Pawn Shop van het gelijknamige programma dat op History uitgezonden wordt. Heb het vele malen gezien om de droge humor en interessante inbrengstukken. We zijn hier uiteraard ook naar binnen gegaan en het ziet er hetzelfde uit. Alleen zijn de hoofdrolspelers van de serie sporadisch aanwezig maar nu niet. Geweldig om dit eens in het echt te bekijken en ook een foto te maken naast een cardboard van Rick Harrison. Al viel er wel bijna een schilderij van 12.000 dollar van de muur toen ik ging poseren. Maar wie hangt dat dáár nou.

Hotel Bally’s
We hebben de auto in de openbare parkeerplaats gezet naast het hotel en je loopt zo binnendoor het hotel in. Het hotel/casino ligt tegenover het Bellagio en naast het Paris. Ideale ligging dus. Het hotel heeft grote en mooie kamers en een zwembad dat om 18:00 uur al weer dicht is. We hebben de check-in via een automaat gedaan want er stond een behoorlijke rij. Dat werkt gewoon heel goed en na een paar minuten ben je klaar.

Die middag
We hebben die middag een klein rondje gelopen maar het is erg warm buiten. Maar gelukkig kun je zo overal naar binnen. Als je zo’n hotel betreedt dan kom je vrijwel direct uit in een zaal met gokmachines en goktafels. Er wordt muziek gedraaid, gerookt maar niet veel (en de rook blijft niet hangen) en je hoort de geluiden van de gokmachines. Je moet vaak wel door het ‘gokgebied’ lopen om bij de incheckbalie te komen of bij een restaurant. Dat doe je dus ook met kinderen en dan blijf je op de hoofdpaden. Maar het is verboden om met jongeren onder de 21 jaar te blijven staan bij een tafel of machine en daar werden we dan ook op aangesproken. Er zijn binnen winkelpromenades en alles ziet er prachtig maar ook kitsch uit.
Na 2 uur rondlopen zijn we naar het hotel gegaan en even gerelaxt.

De avond
Rond 20:00 uur zijn we de straat weer opgegaan en we waren om 1:00 uur weer in het hotel. Het was nog steeds erg warm buiten maar het was droge lucht en het was al donker dus het viel wel mee. We hebben in het Planet Hollywood een heerlijke hamburgermenu gegeten. Verder hebben we van binnen en van buiten het Paris (met Eiffeltoren en Arc de Triompf), Cosmopolitan, Bellagio met elk kwartier een ander liedje met bijbehorend fonteinshow, Caesars Palace, The Mirage met zijn watervallen en elk uur een vuurspuwende vulkaan (niet op gewacht), The Venetian met zijn water, Rialtobrug en gondels waar je overdag een rondvaart(je) kunt maken en Flamingo gezien. Veel van deze casino’s zijn gebruikt als decor voor veel films. De afstand in rechte lijn is misschien niet heel veel (nog geen kilometer denk ik) maar je loopt heel wat af op zo’n avond. We waren doodmoe. Dat was dag 6. Morgen naar Zion National Park. Zo’n 263km/2 uur en 46 minuten volgens Google.

• 02 Augustus 2019 - 17:37

Alie:

Mooie foto's en filmpje. Wij zijn de strip toen heen en terug gelopen, 25 km

• 02 Augustus 2019 - 18:16

Steven Prost:

Zo te zien is de hele wereld in een of andere vorm te bezoeken
    en ligt aan jullie voeten. Eiffeltoren enz. Een heel eigen cultuur
    met veel glitter en glamour. Om je uit te leven.
    Maar wel een ver-van-m’n-bed-show. Wanneer voelen jullie je
    weer eens echt thuis? Geniet maar volop (en niet met mate).

• 03 Augustus 2019 - 03:50

Ha, ik zie jullie reactie nu pas. De hele strip? Dat is echt een heel eind he?

Wat betreft de cultuur in Las Vegas. Karin noemt het een poppenkast. Maar het is gewoon een hele business. Waar geld in omgaat wordt alles serieus genomen.
    Elk hotel heeft zijn eigen thema. En je moet origineel zijn en opvallen. Dan krijg je inderdaad een bonte mix van hotels, afgewisseld door de eeuwige led-reclameborden. Thuisvoelen? Dat gaan we niet doen op vakantie.