Williams/Grand Canyon Village (zaterdag dag 10) - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu Williams/Grand Canyon Village (zaterdag dag 10) - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu

Williams/Grand Canyon Village (zaterdag dag 10)

Door: Raymond

03 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Williams

De was
We wilden gisterenavond (voor 20:00 uur) nog even onze was draaien bij de Laundry in het plaatsje, maar we waren te laat. Dus waren we er vanochtend rond 8:00 uur al aanwezig. Een was en een droogronde duurde nog geen uur. Ondertussen kon ik mooi aan het verslag werken.

Het is zaterdag en we checken uit. De volgende stop zal ergens halverwege de Grand Canyon zijn maar ik zoek in de lobby nog even naar een hotel. De zuidkant van de (400km lange) Grand Canyon kent een National Park ergens halverwege. Ook wel genoemd Grand Canyon Village.

Page is ook bekend en geliefd doordat het vlakbij de Horseshoe bend ligt en bij de Antelope Canyons. De laatste zijn smalle door water uitgesleten canyons die bij primetime (tussen 11:00 en 14:00 uur het beste licht doorlaten in de canyon. De foto’s heb je vast ergens wel eens gezien. De toegang is echter vanaf 60 euro per persoon en dan zit je niet op primetime. Wil je dat wel dan betaal je zo 78 euro per persoon. Je zit dan ongeveer een uur in het gesteente. Wij vonden dat wel erg veel geld waar we met z’n drieen ook andere leuke dingen van konden doen. We hebben dit dan ook overgeslagen. Voor jullie informatie: de reacties die ik lees zijn allemaal erg positief. Als het gaat om de canyon dan. Verder lees ik dat het erg druk is en dat er weinig tijd is om te fotograferen. De groepjes worden er als het ware doorheen gejaagd.

De Horseshoe Bend (hoefijzerbocht) ligt nog geen 10 minuten buiten Page en is ook een bekend plaatje. Deze moesten we zien. Als je van de weg afgaat wordt je opgevangen door 2 poortjes waar je 10 dollar per auto kunt aftikken om de parkeerplaats op te komen.

Een wandeling ernaar toe inclusief fotograferen duurde voor ons ongeveer 3 kwartier. Het is echt nodig om voldoende water mee te nemen: Het was er erg warm. Toevallig waren Kay en ik op slippers maar dat ging prima.
Er zijn veel mensen en er wordt volop gefotografeerd en gefilmd. Gek genoeg zijn er mensen die perse op de rand willen staan of zitten met alle gevaar van dien. Je ziet het in het filmpje (die ik later zal uploaden ivm beroerde wifi in dit hotel). Het is een prachtige bocht in de Glen Canyon die later overgaat in de Grand Canyon. Echt een icoon en de moeite waard.

In het hotel had ik deze ochtend een motel (Westerner motel) geboekt in de plaats Williams. Een dorpje een uur rijden vanaf de Grand Canyon. Alle accommodatie op het park zat vol en er vlak voor ook, of ze rekenden zeer hoge prijzen. Williams ligt aan de oude route 66 en bestaat al sinds 1881. Het is er erg gezellig, toeristisch en zeer veel motels. Eigenlijk is het 1 lange straat waar veel te zien en te doen is.
Vanuit Page naar Williams is het 260 kilometer. En vanaf Williams naar de Grand Canyon National Park is het nog 97km. Maar de afstanden zijn toch al gigantisch en de benzine goedkoop.

We zijn dus eerst naar Williams gereden en hebben daar ingecheckt. We blijven hier 2 nachten en gaan maandag weer weg. Na even uitrusten zijn we naar het Grand Canyon Park gereden om de boel te verkennen en de zon onder te zien gaan. In het middelste gedeelte van het Park kun je nog met de eigen auto rondrijden maar verderop niet. We hebben de shuttle genomen (1 keer overstappen) naar het westelijke gedeelte en zijn net op tijd uitgestapt bij ‘Hopipoint’. Daar stonden al veel mensen met de camera klaar. Prachtig uitzicht over de zeer brede canyon. Onze eerste kennismaking! Voordat je dan weer terug bij de auto bent en van het zeer grote park af bent is het allang donker. Dat was dag 10.