Lake Havasu (maandag dag 12) - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu Lake Havasu (maandag dag 12) - Reisverslag uit Lake Havasu City, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu

Lake Havasu (maandag dag 12)

Door: Raymond

05 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Lake Havasu City

We zijn om 10:00 uur uit het motel in Williams vertrokken en hebben eerst nog een paar foto’s gemaakt. En hebben een paar souvenirwinkeltjes bezocht (en ook wat gekocht). Het ligt aan de oude route 66 en dat willen we wel even vastleggen natuurlijk.

We willen nu richting Los Angeles (LA) maar dat is best nog een heel eind. Ik dacht eerst aan een tussenstop bij het Joshua Tree Park waar we sowieso even willen kijken maar via de site van Tiago tours zag ik dat er ook een stop bij (Lake) Havasu aanbevolen werd. Dit ligt op de route naar Joshua Tree en LA en het is niet zover rijden.

Het blijkt een reis van 280 km te zijn en dat is erg kort voor US begrippen. Het hotel waar we gaan overnachten heet het IslandInn hotel en het ligt op een eiland (verbonden met ‘the London Bridge’ wat een kopie lijkt van de Engelse London Bridge). We waren er al om 14:10 en de kamers waren nog niet klaar. Geen probleem, we hebben door het stadje getoured en een lekkere sundea (een soort sorbet maar ik vind het een mooi woord en het benadert veel meer het heerlijke en rijk gevulde schaal met zelfgemaakt roomschepijs en de toppings die je zelf kunt kiezen.

Nu lag Page in Arizona tegen de grens van Utah en Williams ligt ook in deze staat en daar was het wel warm maar niet heet. Maar nu we in Havasu aangekomen zijn, wat ook Arizona is, is het hier gewoon erg heet. Het is hier 47 graden buiten. Bijna te heet om te ademen. We hoorden dat dit net de heetste tijd van het jaar is hier. Hoe kunnen mensen hier wonen? Je ziet weinig groen, wel palmbomen maar verder veel grind en gruis. Wij zijn gewend aan een mooie tuin met een zithoek maar daar beginnen ze er niet aan: veel te warm om buiten te zitten blijkbaar. Een echtpaar uit Phoenix legde uit dat dit gewoon een woestijngebied is.

Bij het hotel zit een zwembad met warm water waar je zo in kunt lopen. En een hot-tub die heter is dan goed voor je is. Bijzonder allemaal. We hebben nog even heerlijk gezwommen. En daarna nog even naar het vlakbij gelegen strand van het Lake Havasu gelopen. Hier liggen jetskis en boten klaar, is een mooi strand en Kay en ik hebben er nog even gezwommen. De Coloradorivier komt hier in uit en stroomt er uiteindelijk door. Bijzonder om in dit dorre landschap een groot meer tegen te komen. Met prachtige bergen als achtergrond.

De stad is in de jaren 60 ontwikkeld. En ik schat dat dit hotel in de jaren 80 of begin jaren 90 is gebouwd. Ruime kamers, goede locatie. Wat me dan verbaast is dat er veel braakliggend terrein omheen ligt. Het hotel ligt helemaal alleen. Waarom is het niet vol gebouwd? Gezien de prijs van de kamer (67 euro) komen er blijkbaar niet heel veel mensen heen. In Page was het hotel gelijkwaardig maar daar betaalden we 3x zoveel voor. Het ligt niet alleen aan de ligging maar zeker ook aan de vraag. En die is niet heel hoog hier blijkbaar.

Wifi is waardeloos. Als ik de laptop in de badkamer zet en deze dan als hotspot laat fungeren dan kunnen we vanuit ons bed nét internetten. En het is nog langzaam ook . Beetje jammer. Kamers zijn iets gedateerd maar de bedden voelen nu al goed terwijl ik er nog niet op heb geslapen. Ik heb liever een ruime kamer die gedateerd is dan een kleine kamer die splinternieuw is. Nu kunnen we de koffers permanent open leggen op de vloer en dat is wel handig. Verder ook hier een koelkast, koffieapparaat met koffie en thee en een magnetron op de kamer. En nog een echte beeldbuis tv. En voor 3 personen ontbijt. Voor deze prijs mag je absoluut niet klagen. (al doen sommigen dat natuurlijk wel bij de recensies.)
De dag is alweer voorbij en we hebben niet zoveel gedaan. Ook wel eens lekker. Morgen naar Joshua Tree en LA. Een hotel zoek ik morgen wel op. Dat was dat 12.