Joshua Tree Park & Los Angeles (dinsdag dag 13) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu Joshua Tree Park & Los Angeles (dinsdag dag 13) - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van justthethreeofus - WaarBenJij.nu

Joshua Tree Park & Los Angeles (dinsdag dag 13)

Door: Raymond

06 Augustus 2019 | Verenigde Staten, Los Angeles

We hebben heerlijk geslapen en moeten redelijk vroeg ontbijten omdat ze om 9:00 uur al de boel opruimen. En we hoeven om 11:00 uur pas uit het hotel. Dat lijkt ruim maar ik heb nog geen hotel geboekt in Los Angeles. Dat neemt na het ontbijt nog even de nodige tijd in beslag en in zit dan ook in de lobby omdat daar de wifi veel beter is.

Ik ben er achter gekomen dat je het beste in deze stad vooruit kunt boeken. Omdat de leukste en goedkopere plekken al vol zijn.
We willen de tijd nemen om de stad te verkennen maar deze is best heel groot. Dus wil je aan het strand, dan zit je ver van het centrum af. En andersom natuurlijk ook. Zit je er tussenin dan zit je overal ver vanaf. Bij het strand is heel veel vol en heel veel heel erg duur. En wil je nog een keer verhuizen of blijf je meerdere dagen op 1 plek. En als je meerdere dagen blijft dan wil je geen spijt hebben. Dus dat mag niet tegenvallen.

Ik kijk normaal via Googel maps en boek dan via Booking. Deze ochtend ook even gekeken via mijn Airbnb account. We komen uit bij een privé-kamer met 3 bedden en met wastafelruimte en-suite, een badkamer en een 'walk-in closet'. De woonkamer met keuken moeten we delen met een ander stel. In dit appartement zullen we 3 dagen blijven. Dan gaan we op vrijdagochtend weer weg. Het ligt ‘downtown’.

We gaan onderweg nog langs het Joshua Tree Park en Google leidt ons helaas via de 62 en I-10 naar de zuid-ingang van het park. (390 km vanaf het Hotel). De highway 62 is een mooie rustige weg met eeuwig rechte wegen door woestijngebieden. Hoewel het daar 1-baans is kun je daar harder rijden dan op de 4 rijstroken richting Los Angeles.

Douane?
Wel vreemd dat we vanuit Arizona bij het oversteken van de grens naar Californië langs een controlepost moesten waar een indrukwekkende meneer in een hesje mij met accent de vraag stelde: ‘Are you carrying plants and fruit/food with you?’ Dit ging echter zo snel dat ik dacht: hoor ik het nou goed? Plants? Bedoelt hij wiet ofzo? En dan eten? (fruit had ik nog niet eens begrepen.).
Omdat ik geen zin had om de vraag te laten herhalen en een ‘yes’ waarschijnlijk zou leiden tot het roepen van versterking en daarmee vertraging van de reis zei ik dus ‘no’. We mochten direct door, met een kilo druiven zichtbaar op de achterbank.

Wat ik dus niet begrijp is dat we vanuit Californië, naar Nevada, naar Utah, naar Arizona en nu weer naar Californië zijn gereden en alleen bij het laatste staat een controlepost. Bijzonder land.

Joshua Tree National Park
We kwamen dus via de zuidkant het park binnen en gingen het richting noord doorkruisen. (43 km). Op zoek naar de Joshua Tree. We kwamen enkel veel bergen puin en rots tegen en af en toe wat cactussen (waarmee ik alle bestaande vegetatie maar bij elkaar veeg.) Zowaar stopten er ook nog auto’s zodat men foto’s kon nemen. Wij niet. We waren op zoek naar de Joshua Tree, zo bekend dat deze ook op het nummerbord van de staat Californië voorkomt. Maar we vonden hem niet. Wel kwamen we aan de noordkant weer op de 62 uit en we hadden dus net zo goed de 62 aan kunnen houden en de 27 extra mijl kunnen besparen. Aan de noordkant van het park was wel een visitorcenter die we bezochten maar er was voor ons niet veel aan. Er stond een Joshua Tree bij het center en die zetten wij maar op de foto. Hadden we tenminste iets. De 62 ging verder richting LA en toen kwamen we ineens velden vol met Joshua Trees tegen. Vanuit de auto maar gefilmd. Kortom: voor ons lag het min of meer op de route maar het was echt niet de moeite waard. Wil je het wel zien, neem dan de noordelijke route via de 62.

Los Angeles
Vanaf het park is het dan nog 212km. Heb ik net 300+ rustige kilometers gereden, Karin krijgt de drukke 2x4 rijstroken voor haar kiezen. ‘Dat heeft ze altijd’. Toch nog een dik anderhalf uur goed volgehouden. We waren rond 20:00 uur in het appartement. Een mooi gebouw waar we de auto in de ondergrondse parkeergarage zetten. Bij de lift staat een waarschuwend bordje dat ‘airbnb’ verhuur verboden is en dat als er hiervan vermoeden is dat men dat moet melden. Slik. Daar sta je dan met je 2 koffers, rugzakken enz. in de lift naar de 8e verdieping.
’s Avonds nog even wat eten opgehaald en hier opgegeten. Niet veel beleefd eigenlijk en veel gereisd. Dat was alweer dag 13.

• 08 Augustus 2019 - 04:39

Alie:

Prachtige reis. LA is prachtig met al haar hoogte punten.
    Wij zijn daar geweest met onze gidsen die de stad als hun broekzak kennen.

• 08 Augustus 2019 - 06:35

Steven:

Wat een belevenissen, met veel avonturenissen, wat vermoeienissenen enkele ergernissen.
    Is het juist dat ik veronderstel dat jij, Karin-onder-de boom, naar de kapper bent geweest?
    En rijd jij met evenveel gemak daar als in Nederland?
    In gedachten gaan we met jullie mee en verbazen ons ‘hogelijk’ over zoveel ongelooflijk
    mooie natuur!!!

• 08 Augustus 2019 - 14:18

Karin:

Hey alie leuk dat je reageert, in LA heb ik mijn eigen gids, Raymond sleept ons overal doorheen

• 08 Augustus 2019 - 14:25

Karin:

Dit is coupe ramp...haha haar waait alle kanten op.
    Het rijden was wel spannend richting LA, 4 banen alleen maar blik, maar het is gelukt!

• 13 Augustus 2019 - 09:59

Werner Prost:

Had je Anton Corbijn effe moeten vragen, die heeft er nog een paar gefilmd voor de laatste Tour van U2! Zag er prachtig uit.